Tuesday, December 3, 2013

Ev Yapımı Tavuk Döner




İster pilav yanında ister ekmek arası, dürüm olarak evde çabucak yapabileceğiniz çok basit bir tarif.  Bunu denedikten sonra artık dışarıda tavuk dönere asla dönüp bakmayacaksınız. 


Malzemeler:

  • 1,5 kg tavuk göğsü
  • 4 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 2 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • 4 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz
Hazırlanışı:
  • Tavuk göğüslerini haşlayın. Haşlanan tavukları küçük küçük kesin. Tavuklar çok fazla olduğu için tek seferde hepsini pişirmedim. Tavanızın boyutuna göre kesilen tavukları ekleyin.  Mutlaka tereyağ kullanın daha önce sıvı yağ ile yapmıştım gerçekten lezzet açısından çok büyük fark olduğunu gördüm.
  • Ölçüye göre tereyağını eritin. Tereyağı az olursa tavuklarınız kuru olur. Tavukların her bir tarafı iyice kızarana kadar kavurun. 
  • Tavuklar kızardığı zaman istediğiniz miktarda kırmızı toz biber ve pul biber ekleyin. Tuzunu atın. 5 dk daha kavurun ve servise hazır.
Afiyet Olsun





2 comments:

  1. Merhaba, bu tarifi bir arkadaşımdan ekmek arası döner diye duymuştum ama çok ekmek yedirir diye denememiştim. Pilav yanında olunca hoşuma gitti. Ellerinize sağlık :)

    ReplyDelete
  2. Merhaba, yorumunuz icin tesekkur ederim. Ekmek arasi durum seklinde de olabilir tabi ki ama pilavla da cok guzel oluyor mutlaka denemelisiniz :)

    ReplyDelete